Arbejdsmarkedsområdets delplan

Delplanen beskriver områdets generelle principper for krisestyring.

Afdelingens kritiske funktioner

  • At tage vare på borgeres og medarbejderes sikkerhed, når de bruger, arbejder på eller besøger vores tilbud.
  • Opretholde telefonbetjening
  • Udbetaling af ydelser
  • Nødpasning af elever
  • Videreføre beskyttet beskæftigelse

Afdelingens interne krisestyringsorganisation

Kriseleder

Arbejdsmarkedschef Charlotte Burvil,
Tlf. 87 87 49 00, Mail: cbu@viborg.dk

Stedfortræder

Udbuds- og indkøbschef Tina Bjørnholt
Tlf. 87 87 89 76, Mail: tbj@viborg.dk

Ansvarlig for situationsbillede, log og dokumentation

Sekretariatschef Gitte Bundgaard
Tlf. 25 64 93 73. Mail: gbu@viborg.dk

Stedfortræder

Afdelingsleder Anne Kallestrup, Sekretariatet SSO-B
Tlf. 87 87 41 05, Mail: aek@viborg.dk

Afdelingsleder Sofie Steensgaard, Job, Uddannelse og Sundhed
Tlf. 87 87 44 00, Mail ss6@jobcenterviborg.dk

Afdelingsleder Thomas Worm, Job, Ydelse og Sprog
Tlf. 87 87 41 20, Mail: thw@viborg.dk

Afdelingsleder Betina Jakobsen, Jobigen og Virksomhedsservice
Tlf. 87 87 44 18, Mail: b5j@viborg.dk

Ansvarlig for involverede personer

Afdelingsleder Sofie Steensgaard, Job, Uddannelse og Sundhed
Tlf. 87 87 44 00, Mail ss6@jobcenterviborg.dk

Stedfortræder

Afdelingsleder Betina Jakobsen, Jobigen og Virksomhedsservice
Tlf. 87 87 44 18, Mail: b5j@viborg.dk

Afdelingsleder Thomas Worm, Job, Ydelse og Sprog
Tlf. 87 87 41 20, Mail: thw@viborg.dk

Løsningsansvarlig

Afdelingsleder Thomas Worm, Job, Ydelse og Sprog
Tlf. 87 87 41 20, Mail: thw@viborg.dk

Stedfortræder

Teamleder Sanne Boller, Jobcenter Viborg, Ydelseskontoret
Tlf. 87 87 42 63, Mail: safb@viborg.dk

Ansvarlig for kommunikation

Kommunikationschef Lene Christensen
Tlf. 87 87 83 00, Mail: lchri@viborg.dk

Back up

Kommunikationskonsulent Marianne Fauerholdt
Tlf. 87 87 83 02, Mail: mfa@viborg.dk

Øvrige

Udpeges af kriseleder ifm. aktivering af krisestaben.

Mødested

Primært samlingssted ved aktivering af krisestaben på driftniveau 1: mødelokale M4.3, Viborg Rådhus. (– såfremt niveau 2 ikke er aktiveret).

Sekundært mødested (hvis krisestaben er aktiveret på niveau 2 eller hvis primære samlingssted af anden årsag ikke kan benyttes): Lokale XXX, Adresse.

Krisestaben kan desuden beslutte at mødes på anden lokalitet efter konkret vurdering. I givet fald informeres de øvrige deltagere i forbindelse med aktivering.

Indkaldelse

Kontakt sker med telefon, sms og mail.

Arbejdstelefonnumre og arbejdsmails anvendes primært.

Chefer/ledere i organisationen skal om muligt være tilgængelige på arbejdstelefon uden for normal arbejdstid.

Afdelingens understøttelse af kommunens øverste krisestab

Arbejdsmarkedschefen indgår i kommunens øverste krisestab når det er relevant.

Stedfortræder

Afdelingsleder Thomas Worm, Sprogcenter Viborg og Ydelseskontor
Tlf. 87 87 41 20, Mail: thw@viborg.dk

Alarmering

Alarm og varsling kan komme fra borgere og fra medarbejdere og ledelse i Arbejdsmarkedsafdelingen.
I forhold til Sundhedsberedskabet kan alarm og varsling også komme fra Regionens Akutfunktion, Sundhedsstyrelsen, Styrelsen for Patientsikkerhed og Redningsberedskabet.

Modtager af alarm involverer straks nærmeste leder med henblik på eventuel aktivering af krisestaben, jf. aktiveringsprocedure i Generel Plan for Fortsat Drift.

Alarmering sker telefonisk.

Opgaver i den rollebaserede krisestyring

Kriselederens opgaver

  • Valider og beslut niveau for krisehåndtering
  • Beslut mødested
  • Aktiver
  • Følg dagsordenen

Se action card for kriselederen

Opgaver til ansvarlig for situationsbillede, log og dokumentation

  • Mød på den aftalte lokalitet
  • Tilvejebring det samlede situationsbillede
  • Indret krisestabens mødelokale
  • Opstart log
  • Opstart af løbende situationsbillede
  • Sørg for iværksættelse af skærpet overvågning af relevante funktionspostkasser

Se action card for ansvarlig for situationsbillede, log og dokumentation.

Opgaver til ansvarlig for involverede personer

  • Mød på den aftalte lokalitet
  • Bidrag til situationsbillede og interessent analyse
  • Tag hånd om involverede medarbejdere/borgere
  • Kommuniker med berørte medarbejdere

Se action card for Ansvarlig for involverede personer.

Opgaver til løsningsansvarlig

  • Mød på den aftalte lokalitet
  • Bidrag til situationsbillede og vurdering af skadesomfang
  • Sikre fortsat drift
  • Kommuniker med leverandører

Se action card for Løsningsansvarlig.

Opgaver til ansvarlig for kommunikation

  • Mød på den aftalte lokalitet
  • Aktiver krisekommunikations-teams første møde
  • Følg indsatsplan for krisekommunikation
  • Sikre tydelig, troværdig, autentisk og korrekt information
  • Etabler arbejdsfaciliteter for krisestyringsteamet

Se action card for kommunikationsansvarlig.

Se samlet oversigt over opgaverne i den rollebaserede krisestyring

Kontaktoplysninger

Kriseleder er ansvarlig for at kontakte centrale personer og relevante eksterne myndigheder.

Oprettelse/revision

Denne delplan er udarbejdet af Mikael Rolle, September 2021
Godkendt af Arbejdsmarkedschef Charlotte Burvil den 3. november 2021.