Situation

Ved teknisk nedbrud forstås en situation, hvor flere kommunale institutioner eller hele systemer er utilgængelige i en længere periode (f.eks. gennem strømafbrydelse)
Overfaldsalarm, automatiske dørlåse mv. virker ikke pga. teknisk nedbrud, strømafbrydelse mv.

Alarmering

Afhængig af tilbuddet, kan alarmering ske via det firma der drifter og overvåger alarmsystemet, eller ved intern procedure for tjek af alarmsystemet.
Den medarbejder der bliver bekendt med, at alarmsystemet ikke virker, adviserer straks relevante kolleger og/eller andre tilbud, hvis man er flere tilbud om et alarmsystem.

Opgaver

Tilbuddet skal sikre, at arbejdet stadigvæk kan udføres sikkerhedsmæssigt fuldt forsvarligt.

Handling

Da der er forskel på om tilbuddene har et internt alarmsystem på tilbuddet, eller man er flere tilbud om et alarmsystem, henvises til de enkelte tilbuds procedure for hvordan situationen håndteres.
Opgaver skal løses sikkerhedsmæssigt forsvarligt, med opmærksomhed på udadreagerende borgere.
Der henvises til institutionsplanerne på de enkelte tilbud.

Ledelse og organisation

Medarbejderne er ansvarlige for at følge de procedurer der er bestemt i tilbuddets/tilbuddenes Lokal-MED.
Lokal-MED er som arbejdsmiljøansvarlige forpligtiget til at sikre der findes procedure på tilbuddet/tilbuddene.

Bemanding og udstyr

Kommunikation

Ledelsen orienteres ved først givne lejlighed om fejlen på alarmsystemet.

Kontaktoplysninger

Relevant ekstern partner som står for reparation og vedligehold af systemet, kontaktes straks ved fejl på alarmsystemet, medmindre problemet er strømafbrydelse.

Evt. andre vigtige opmærksomhedspunkter

Oprettelse/revision

Denne indsatsplan er udarbejdet af Anette Bengtsen, september 2021
Godkendt af Socialchef Carsten Lindgaard Johansen den 15. november 2021.

Action cards

Der er ikke knyttet action cards til denne indsatsplan