Situation

Drukneulykke eller hjertestop.

Badegæster i Viborg Svømmehal og Caféen.

Alarmering

Livredder alarmerer på trykalarm eller alarmerer via walkie

Receptionisten alarmerer 112. 

 

Opgaver

  • Stands ulykken
  • Giv livreddende førstehjælp v. hjertestarter og ilt
  • Alarmering 112
  • Almindelig førstehjælp

Handling

  • Stands ulykken.
  • Livredder alarmerer receptionen via alarmtryk/walkie.
  • Livreddende førstehjælp af 2 livreddere.
  • Receptionisten bringer mobil, håndklæder og hjertestarter.
  • Receptionisten alarmerer 112.
  • Receptionisten beder øvrige gæster gå til omklædningsrummet og lukker receptionen ned.
  • Receptionisten modtager ambulancefolk.
  • Livreddere fortsætter hjerte lunge redning med  hjertestarter indtil lægefagligt personale overtager.
  • Bademester og Inspektør orienteres.
  • Direktørområdet orienteres
  • Ved dødsfald lukkes Svømmehallen
  • Orientering af pårørende – ved dødsfald orienterer politiet
  • Krisehjælp til de ansatte tilbydes
  • Krisehjælp til de pårørende tilbydes
  • Pressemeddelelse udsendes i samarbejde med kommunikationsafdelingen

Ledelse og organisation

Receptionen alarmerer 112.
Livreddere yder livreddende førstehjælp indtil lægefagligt personale ankommer. Ambulancefolk overtager derfra.

Ledelsen orienteres:
Bademester Carsten Jalk                     24 91 12 30
Inspektør Joan Kjær Andersen             29 72 95 56
Sekretariatschef Ole Brandt Pedersen    87 87 31 00

Bemanding og udstyr

2 livreddere
1 receptionist
Hjertestarter

Ilt til hjerte lunge redning:
https://hjertestarter.dk/saadanredderduliv/hjertestart-trin-for-trin

Ambulancefolk

Kommunikation

Ved alvorlige nærved drukneulykker udfyldes skadesrapport og pårørende kontaktes. Vagthavende holdleder kontakter bademester og inspektør. Herefter kontaktes Direktørområdet.

Ved dødsfald kontakter politiet familie, pårørende institution mm.

Pressemeddelelse udsendes i samarbejde med kommunikationsafdelingen.

Kontaktoplysninger

Sekretariatschef Ole Brandt Pedersen    87 87 31 00
Inspektør Joan Kjær Andersen            87 87 32 31
Bademester Carsten Jalk                     24 91 12 30

Evt. andre vigtige opmærksomhedspunkter

Sikre at alle er evakueret.

Oprettelse/revision

Denne indsatsplan er udarbejdet af Bademester Carsten Jalk og Inspektør og  Inspektør Joan Kjær Andersen
Godkendt af Sekretariatschef Ole Brandt Pedersen den 8. november 2021.